درب‌های ضد سرقت امروزه به خاطر امنیت بالا و استحکام زیاد در مقابل ضربه و استفاده از قفل‌های ضد سرقت خاص، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. نه تنها صاحبان مراکز مهم فروشگاهی، مراکز امنیتی و ادارات، بلکه خانه‌های مسکونی نیز امروزه به استفاده از درب‌های ضد سرقت برای ورودی واحدهای آپارتمانی روی آورده‌اند.

درب‌های ضد سرقت عموماً از فریم و شاسی فولادی استفاده می‌کنند و روکش آن می‌تواند از جنس استیل، آلومینیوم، چوب و یا فایبرگلاس باشد.یکی از تولیدات ما همین درب استیل ضد سرقت است. این دربها از ظاهر شکیلی نیز برخوردار هستند، هرچند هزینه ساخت آن‌ها به مراتب نسبت به درب‌های معمولی بیشتر است، اما استفاده از متریال ارزان‌تر، و در کنار طراحی ساده می‌تواند نیاز همه اقشار جامعه را برآورده سازد. در این مقاله، برخی از مهم‌ترین مزایای درب‌های ضد سرقت بیان خواهد شد. همچنین انواع درب‌های ضد سرقت با متریال مختلف بررسی می‌گردد.

مزایای درب‌های ضد سرقت

وقتی از درب‌های ضد سرقت صحبت می‌کنیم، اغلب ذهن ما سمت درب‌های فولادی ضخیم با قفل‌های محکم می‌رود. اما درب‌های ضد سرقت مدرن ممکن است با متریال بسیار ساده‌تر نظیر فایبرگلاس ساخته شوند و از شیشه و یا چوب در آن‌ها استفاده شود.

مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزیت درب‌های ضد سرقت، امنیت آن‌ها است. استفاده از درب‌های ضد سرقت علاوه بر آنکه امنیت فضای داخل ساختمان را تأمین می‌کنند، از هزینه‌های اضافی برای سیستم‌های امنیتی دیگر نظیر دوربین‌های مدار بسته، سیستم‌های هشدار و غیره نیز جلوگیری خواهد کرد.

وزن این درب‌ها معمولاً زیاد است و همین فاکتور، باعث افزایش هزینه آن‌ها می‌شود. اما انعطاف‌پذیری بالای این درب‌ها در ساخت و متریال مورد استفاده این امکان را به طراحان می‌دهد که با انتخاب شیشه‌های دوجداره و یا چوب و کامپوزیت در ساخت درب، وزن آن را کاهش داده و هزینه نیز به همان نسبت کم شود.

مزیت دوم این درب‌ها این است که اغلب با عنوان درب‌های ضد حریق نیز در بازار شناخته می‌شوند. در واقع اکثر تولیدکنندگان، از موادی در ساخت این درب‌ها استفاده می‌کنند که علاوه بر استحکام و غیرقابل نفوذ بودن، در مقابل آتش‌سوزی نیز مقاوم باشند.

همچنین درب‌های ضد سرفت همانند درب‌های ورودی بانک‌ها، ساده و یکنواخت نیستند بلکه به واسطه استفاده از متریال مختلف نظیر شیشه، علاوه بر استحکام و امنیت، ظاهری شکیل و متفاوت را نیز نمایش می‌دهند که برای کاربردهای مسکونی و حتی ساختمان‌های ویلایی نیز مناسب است.

علاوه بر آن این درب‌ها معمولا عایق حرارتی و عایق صدا هستند. بنابراین در زمستان و تابستان از اتلاف انرژی در محیط داخل جلوگیری کرده و همچنین مانع از نفوذ صدای بیرون به داخل و بالعکس خواهند شد.

درب ضد سرقت استیل | مزایا و معایب درب ضد سرقت | درب ضد سرقت

انواع درب‌های ضد سرقت


تماشای این ویدیو در یوتیوب

درب‌های ضد سرقت استیل

درب‌های ضد سرقت استیل، نوع خاصی از درب‌های ضد سرقت هستند که هزینه نسبتاً کمتری دارند و تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز آسان‌تر است. مزایای استفاده از این نوع درب‌ها، قابلیت رنگ‌آمیزی، هزینه نگهداری پایین و همچنین انعطاف‌پذیری آن‌ها است. درب‌های استیل از تنوع بالایی نیز برخوردار هستند. در مقابل، این درب‌های ضد سرقت یک سری معایب نیز دارند. مهم‌ترین عیب این‌گونه درب‌ها، انبساط و انقباض آن‌ها در معرض گرما و سرماست که باعث می‌شود محل بست‌ها و گوشه‌ها کمی جا باز کند و به مرور هنگام باز و بست، ایجاد صدا کند.

درب‌های ضد سرقت چوبی

درب‌های ضد سرقت چوبی هزینه بیشتری نسبت به نوع استیل دارند. این درب‌ها، از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند و دارای رنگ‌های مختلف بوده و از متریال شیشه نیز در آن‌ها استفاده می‌شود. عیب اصلی این درب‌ها این است که به خصوص در محیط‌های مرطوب، متورم شده و پوسیده می‌شوند. بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری داشته و هزینه نگهداری آن‌ها نیز بالا می‌باشد. ممکن است تابش مستمر نور خورشید سبب رنگ پریدگی در این درب‌ها شود که می‌بایست پس از گذشت زمان، رنگ آن‌ها ترمیم شود.

درب‌های ضد سرقت فایبرگلاس

این نوع درب‌های ضد سرقت که به درب‌های کامپوزیت هم معروف هستند، می‌تواند با طرح چوب ساخته شود اما مشکلات چوب طبیعی را ندارد. این درب‌ها با فوم متراکم عایق‌بندی شده و دچار پوسیدگی و یا زنگ‌زدگی نخواهد شد. همچنین انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف این نوع درب نیز موجود است. امکان استفاده از چوب طبیعی، شیشه و یا سایر متریال نیز در این نوع درب‌ها وجود دارد.

درب‌های ضد سرقت آلومینیومی

مهم‌ترین ویژگی این نوع درب‌ها، وزن سبک آن‌ها است. اما ممکن است در مقایسه با درب‌های استیل، از مقاومت کمتری برخوردار باشند. آلومینیوم زنگ نمی‌زند اما سوراخ و پوسته می‌شود و سطح آن ممکن است آسیب ببیند. از شیشه و سایر متریال نیز می‌توان برای طراحی ظاهری و پوشش برخی از سطوح این درب‌ها استفاده کرد.

0 0 votes
امتیاز به این محصول
اشتراک در
مرا آگاه کن
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments