برای درب ورودی ساختمان‌ها ، انواع مختلفی از طراحی‌ها وجود دارد . درب‌های چوبی ، درب‌های آلومینیومی ، درب‌های PVC و غیره بسته به نوع کاربرد ، برای ورودی ساختمان‌ها استفاده می‌شود . در میان انواع درب‌های ورودی منازل و ساختمان‌ها ، درب‌های استیل از دوام و استحکام بیشتری برخوردار هستند . مزیت‌های درب‌های ورودی استیل در ادامه این مقاله بیان شده و همچنین برخی از فاکتورهای مهم در انتخاب درب استیل بررسی شده است .

 

ویژگی‌های درب‌های استیل

بازدهی انرژی

بدیهی است که یکی از عملکردهای اصلی درب ورودی ساختمان ، بازدهی بالای انرژی است . درب‌های استیل به دلیل نوع مواد مورد استفاده که اغلب از شیشه و یا چوب روی فریم استیل است ، بازدهی انرژی بیشتری در مقایسه با درب‌های آلومینیومی و آهنی دارند . درصد عایق حرارتی درب‌های استیل نسبت به درب‌های چوبی 5 برابر بیشتر است . این تفاوت قابل‌توجه باعث می‌شود که راندمان انرژی در یک ساختمان که درب ورودی آن از جنس استیل است ، به مراتب بیشتر باشد .

مقاومت بالا

درب‌های استیل از مقاومت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند . به همین دلیل در بسیاری از کاربردهای خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند . درب‌های استیل مقاومت بالایی در برابر فشارهای مکانیکی و رطوبت محیطی دارند و ظاهر خود را سال‌های زیاد حفظ می‌کنند ، همین موضوع باعث می‌شود که از استیل برای ساخت سینک‌های ظرف‌شویی نیز استفاده شود .

بهداشتی بودن

درب استیل از نظر بهداشتی نیز مناسب است . این بدان معنی است که استیل یک ماده غیر متخلخل است و گرد و غبار و ذرات محیطی از جمله باکتری‌ها ، به آن نمی‌چسبد ، به همین دلیل برای ساخت دستگیره‌های درها از این ماده استفاده می‌شود ، همچنین تمیز کردن آن نیز بسیار آسان است .

تنوع در استفاده

انواع مختلفی از درب‌های استیل وجود دارد ، درب‌های ورودی عمومی ، درب‌های خروج اضطراری ، درب‌های بانک‌ها و غیره . این درب‌ها به صورت استاندارد با پیچ و مهره و فریم استیل همراه با متریال چوب و یا شیشه استفاده می‌شود . برای درب‌های استیل می‌توان سایر تجهیزات نظیر صندوق نامه ، دوربین مدار بسته ، دسته اهرم ، چشمی و غیره را تعبیه نمود .

قابلیت رنگ‌آمیزی

درب‌های استیل معمولاً با روکش اولیه استیل آماده می‌شوند . اما انواع مختلفی از آن‌ها نیز با قابلیت رنگ‌آمیزی وجود دارند که امکان همسان‌سازی با رنگ ساختمان را فراهم می‌کند . همچنین می‌توان از روکش‌های چوبی و یا PVC و سایر تزئینات ظاهری برای این‌گونه درب‌ها استفاده کرد .

تعبیه انواع قفل

برای این نوع درب‌ها ، انواع مختلف قفل قابل‌استفاده است . انواع قفل شامل قفل‌های چندتایی ، قفل مغناطیسی ، قفل فشاری و انواع دیگر همگی بر روی درب‌های استیل قابل‌نصب هستند . تجهیزات جانبی نظیر جک بسته شدن خودکار درب‌ها و ریموت‌های زمان‌دار نیز برای آن‌ها قابل تعبیه است .

امنیت بالا

درب‌های استیل در مقایسه با سایر درب‌های چوبی ، PVC یا حتی آلومینیومی از امنیت بالاتری برخوردار هستند . معمولاً سارقین ترجیح می‌دهند به منازل و ساختمان‌هایی وارد شوند که درب ورودی آسان‌تری داشته باشند . درب‌های چوبی و PVC بهترین گزینه برای ورود غیرقانونی هستند . همچنین ساختار کلی درب‌های ورودی ساختمان باید به گونه‌ای باشد که به بیرون باز شوند . عموماً درب‌هایی که به داخل باز می‌شوند ، به این دلیل که با لگد و یا فشار سنگین احتمال باز شدنشان بیشتر است ، از امنیت پایین‌تری برخوردار هستند .

طراحی درب‌های استیل

درب‌های استیل از تنوع بالایی در طراحی برخوردارند . بسته به خواست مشتری و بر اساس سلیقه افراد ، می‌توان طراحی‌های مختلفی را برای این‌گونه درب‌ها در نظر گرفت . همچنین هزینه طراحی و ساخت درب‌ها نیز بر اساس پیچیدگی ساخت و متریال و مقدار استیل مورد استفاده ، تغییر خواهد کرد .

نوع خاصی از درب‌های استیل ، درب‌های استیل طلایی هستند که همان‌طور که از نامشان مشخص است ، از ورق استیل طلایی به عنوان روکش آن استفاده می‌شود ، اما شاسی‌ها و فریم درب عموماً از جنس پروفیل آهن ساخته می‌شود . این مدل درب‌های استیل ، معمولاً در مقایسه با نوع کرومی آن هزینه بیشتری برای ساخت دارد .

ویژگی درب استنلس استیل | درب استیل | ویژگی درب استیل

درب‌های استیل ضد سرقت

درب‌های استیل ضد سرقت عموماً در واحدهای ساختمانی بزرگ و یا مراکز حساس نظیر بانک‌ها استفاده می‌شود . این نوع درب‌ها از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و در شاسی و فریم آن‌ها از آهن استفاده می‌شود ، همچنین نوع قفل‌های مورد استفاده در این نوع درب‌ها ، قفل‌های ضد سرقت خاصی است و حتی ممکن است از قفل‌های رمزدار نیز استفاده شود .

قیمت درب‌های استیل

قیمت تمام شده درب‌های استیل بسته به طراحی ، مقدار استیل و متریال به کار رفته و کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده است ، متفاوت خواهد بود . درب‌های ضد سرقت به دلیل استفاده از تجهیزات محافظتی و نیز قفل و یا یراق و ادوات محکم‌تر ، قیمت بیشتری دارند . همچنین اگر از متریال شیشه به میزان بیشتری در درب‌های استیل استفاده شود ، هزینه آن کمتر خواهد شد .

0 0 votes
امتیاز به این محصول
اشتراک در
مرا آگاه کن
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments